Ekonomi

Demiryolu Sektörünün Buluşma Noktası Eurasia Rail Kapılarını Açtı

21 Haziran’da İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açan ve demiryolu şubesini bir araya getiren EurasiaRail’de Sürdürülebilirlik, Güç, İnovasyon ve Küresel İşbirlikleri konularında merakla beklenen bahisler yer alıyor.

10. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı Eurasia Rail’in açılış töreni, başta TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü olmak üzere devlet yetkilileri, ülke temsilcileri ve dairenin önde gelen isimlerinin değerli katılımlarıyla gerçekleştirildi. Hasan Pezük. ICA Events Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen’in açılış konuşmasıyla başlayan fuar, 3 gün boyunca sektörün nabzını tutacak.

Cezayir, Azerbaycan, Bulgaristan, Kanada, Çin, Kolombiya, Çekya, Mısır, Fransa, Gürcistan, Almanya, Gana, Hindistan, İtalya, Kosova, Moldova, Nijerya, Portekiz, Katar, Romanya, Rusya, Suudi Arabistan, İspanya, BAE, İngiltere Başta Özbekistan olmak üzere 34 ülkeden 200’ü aşkın profesyonel alıcının katıldığı fuarın konferans programı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve TCDD Taşımacılık’ın destekleriyle İstanbul Fuar Merkezi’nde başladı.

ICA Events Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen açılış konuşmasında, “Hızla değişen dünya koşullarında, yolcu ve yük taşımacılığında çevre dostu bir seçenek olarak demiryolu tercih edilmektedir. Demiryolu endüstrisi, sürdürülebilirlik, verimlilik ve güvenlik açısından büyük bir potansiyele sahiptir. Bu dönüşümün odak noktası olan Eurasia Rail Fuarı, şube liderlerine ve katılımcılara ilham verici bir platform sunuyor. Fuar sadece bir stant alanı değil, aynı zamanda bir bilgi paylaşım merkezidir. Bu etkinliğin demiryolu branşındaki son gelişmeleri paylaşmak, yeni işbirlikleri oluşturmak ve şubenin geleceği hakkında bilgi sahibi olmak için değerli bir fırsat sağlayacağına inanıyoruz.

Açılış töreninde bir konuşma yapan UIC Uluslararası Demiryolları Birliği Yolcu Müdürü Marc Guigon, Türkiye’de yüksek hızlı demiryolu taşımacılığındaki gelişmelere dikkat çekerken, sürdürülebilirlik konusuna da değindi. Guigon, “Günümüzde yeni sürdürülebilir alanlar yaratmamız gerekiyor, yeni çözümler üretmek en önemlisi toplu taşımada. Emisyonda şampiyonluğu trenler alıyor. Demiryolları, karbondioksit emisyonlarında ve yaşam döngülerini ve iklim değişikliğini sağlamada kazanan olmaya devam edecek. Amacımız sadece trafik sıkışıklığını gidermek değil, aynı zamanda iklim değişikliğine hızla uyum sağlamak. Hedeflerimize ulaşmak için önümüzde 15 yıl var. Hem özel sektörde hem de kamu sektöründe gerekli gördüğümüz fütüristik ulaşım vizyonumuzla bu hedeflere ulaşacağız.”

Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, işletme hızı 225 kilometre olan Milli Yüksek Hızlı Tren’in tasarım çalışmalarının yüzde 90’ının tamamlandığını belirterek, “Türkiye’ye ulaştırmayı hedefliyoruz. 8 araçlık bir tren setine sahip olacak olan tren, 2025 yılında yolcu taşımacılığına geçecek.”

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2003 yılından itibaren başlattıkları kalkınma hamleleriyle demiryollarını bir devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: demiryolu hatlarımız için demiryollarında yeni bir atılım. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havalimanlarına ve lojistik merkezlere temas etmesini sağlayarak, kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla demir yollarımıza yaklaştık. Projelerimiz ile demiryolu taşımacılığı sadece doğu-batı sınırında değil, kuzey-güney kıyılarımızın tam ortasında da ekonomiye katkı sağlamaktadır. yapmayı planladık.”

TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, “Hareketlilik, hız ve dakikliğin çok değerli olduğu günümüz dünyasında güvenli, güvenilir, hızlı ve çevreye duyarlı bir ulaşım sistemi olan demiryolu taşımacılığı, diğer ulaşım modlarının yükünü her geçen gün artırıyor. diğer ulaşım modları, demiryollarının daha az arazi kullanması, düşük karbon salınımı ve yüksek taşıma kapasitesi ile sürdürülebilir bir ulaşım sistemi için kilit konumdadır.2003 yılından bu yana demiryollarımıza toplam 906 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapılmıştır.”

Avusturya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Almanya, İran, İtalya, Japonya, Rusya Federasyonu, İspanya, İsviçre, Türkiye, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik KrallıkTürkiye’nin tek ve dünyanın üçüncü büyük demiryolu ve hafif raylı sistemler fuarı gibi 16 farklı ülkeden 200’den fazla yerli ve yabancı katılımcının yanı sıra binlerce ziyaretçiyi ağırlamayı hedefleyen kamu ve özel sektörün en çok kullanılan eserlerine yer veriyor. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail, 2011 yılından itibaren Avrasya bölgesinde bölümün nabzını tutmaktadır. Mevcut ilgilerin ve yeni işbirliklerinin önünü açan fuar, Türk demiryolu sektörünün gelişimi için değerli bir misyon üstleniyor. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail tüm etkinlik programıyla 3 gün boyunca devam edecek.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

tatvanhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort